I decided to become a personal trainer in order to accompany people during their change processes. I want you to be comfortable in your own skin. For me, the „personal“ part is almost more important than the “trainer”. I totally focus on the person with whom I am going to spend the next hour. My intention is to motivate you in an optimum way. I will be by your side, I want you to have fun and to know that I am there for you. Last but not least to prevent your weaker self from taking control.

 

I believe that each and everyone of us wants to feel at home in his or her own body.



Success STORieS

"I spent ten years of regular training by myself, sometimes five days per week, without any reasonable results. Then I met Timo Call. For almost two years we have been working together on a regular basis. The training sessions are effective, entertaining, enjoyable and sometimes really hard ;) – an absolutely positive improvement for life!"
 

Kathie Kleff


"Training with "my" personal trainer Timo is not only simply great, but much more effective than training on my own or in exercise classes.

I am absolutely thrilled and always look forward to our training sessions. Timo is always with me, he corrects my position if necessary, he motivates me and cheers me on time and time again (I have never lifted so many weights as I do in training sessions with Timo).

We have been working out together on a regular basis for 3 months. Within this time period I lost 8 kg, built my muscles, and my entire body visibly changed and became much more defined.

I am deeply grateful to Timo and look forward to our future training sessions.

Thank you so much for your support!"

 

Claudia W.

 


"With Timo's help fighting my weaker self has really been fun for over 2 years now. Yet I still wonder how he alwasy makes me do one or two repetitions more than I would be able to do on my own."

 

Tobi W.


„With Timo’s help I lost 22.5 kg in 4 months. We were able to reduce my body fat from 37.5% to 29.8%, my chest circumference decreased by 12 cm to 124.5 cm and my waist by a whopping 21.5 cm to 123.5.

 

I am really, really proud, feel much better and know that my story does not end here.”

 

Eric L.


 

The 5-week project with Miri has come to an end. After 10 training sessions with personal trainer Timo and 1-2 interval trainings of 20 minutes each per week we attacked exactly the problem zones Miri bemoaned. The results are as follows:

 

 

  • Waist minus 6 cm (from 83.5 cm to 78.5 cm)
  • Bottom circumference minus 2 cm (from 95 cm to 93 cm)
  • Firmer arms
  • Firmer bottom + thighs
  • Stronger back + shoulder muscles

 


"In addition to martial arts I started with regular training sessions at the gym under Timo’s guidance who drew up a new training plan for me every 4-6 weeks.

 

The plans were always tailored to my individual needs and goals. This way, the training sessions to date have always been varied and great fun.

 

During our private training sessions Timo focused on a proper execution of the exercises and pushed me beyond my limits time and again – I asked him to. I always felt I was in good hands.

 

After approximately one half year I am now running a photo gallery and must admit that I never felt so fit, strong and healthy in all my life before!"

 

Konsti

 


Hi Timo,

 

I just wanted to thank you and Ben for your great coaching in the running meetup group!

 

All participants are really thrilled and absolutely want to continue – including myself. J

 

So again a huge thank-you to you guys!!!!!!

 

S. Macht

Project Manager Events & Sponsoring

BayWa AG

 


"Timo has a great stance and exudes calm. He is an excellent, competent trainer and no macho –which was particularly important to me!

 

The training sessions with Timo are really enjoyable, effective and motivating.

 

I am pleased with his demeanour and always look forward to our training sessions because they are so much fun.

 

I have achieved great results and feel fantastic!!!

 

I would always refer to him and recommend him.

 

Thank you for your support and kind regards.”

 

Malalei.

 

 



And this is me!

Timo Call - Personal Coach:

 

  • University degree in fitness management (DHfPG)
  • Personal Trainer (DHfPG)
  • Athletic Coach (Deutsche Trainer Akademie)
  • Functional Trainer (Deutsche Trainer Akademie)
  • Fascial Trainer (Deutsche Trainer Akademie)
  • Mental trainer sports (IST)
  • Stress management consultant (Wiblishauser-Seminare)
  • Nutrition consultant (DHfPG)
  • TRX – Instructor (Transatlantic Fitness)
  • Trainer for sport rehabilitation (DHfPG)
  • Occupational health management specialist (DHfPG)


Fitness- und Gesundheits-Blog

Wahre Motivation kommt von Innen

Konzentrier dich nicht auf das, was du erreichen, sondern auf die Person, die du werden möchtest.

Warum? Ein Ziel zu haben ist doch gut?!

Ja, ein Ziel zu haben ist gut. Doch was machst du, wenn du das Ziel erreicht hast?

Stell dir doch lieber einmal vor, welche Person du bist wenn du das Ziel erreicht hast. Was verändert sich für dich und vor allem, wie hast du dich verändert?

Wenn du dich lediglich auf ein Ziel konzentrierst kommt deine Motivation von außen. Wenn du dich aber auf die Person, die du werden möchtest, konzentrierst, kommt deine Motivation von ganz tief innen und ist deutlich stärker, deutlich attraktiver.

Wenn du ein Ziel erreichen möchtest, dass du bisher noch nicht erreicht hast, musst du etwas verändern.

Nehmen wir einmal ganz einfach folgendes Beispiel:

Du möchtest gerne 10kg abnehmen.

Natürlich kannst du einfach weniger essen und wirst dein Ziel auch damit erreichen. Aber wenn du nicht dein Verhalten, deine Einstellung grundlegend verändert hast, fällst du, nachdem du die 10kg abgenommen hast, wieder in alte Muster zurück. Das kennen viele auch als den "Jojo" Effekt.

Der Unterschied, wenn du dich auf die Person, die du werden möchtest, konzentrierst, ist, dass du dich mit deinem neuen "Ich" identifizierst.

Das Ziel kann das gleiche bleiben. Allerdings siehst du nicht mehr die 10kg, die du abnehmen möchtest, sondern die sportliche Person, die du bist.

Eine Person, die einen gesunden Lebensstil führt, die dreimal pro Woche Sport macht, sich gesund und ausgewogen ernährt, die ausreichend Schlaf bekommt, die sich schöne Kleidung kaufen kann, weil sie in diese Größen reinpasst. Ein neues "Ich" auf das du stolz bist.

Ist das nicht eine viel schönere Motivation?


Selbstbild vs. Fremdbild

... oder Führung beginnt bei der Selbstführung.

Dass das Selbstbild nicht immer mit dem Fremdbild übereinstimmt zeigt eine neue Gallup Studie.

Demnach sind 97 Prozent der Führungskräfte der Ansicht, dass sie gut führen. Allerdings fühlten sich nur 17 Prozent der Mitarbeitenden gut geführt. (Quelle: sueddeutsche vom 05.02.22).

Selbstbild und Fremdbild klaffen hier also meilenweit auseinander. Was tragisch ist, da Führungskräfte ihre Mitarbeiter führen sollten und nicht bloß Aufgaben verteilen.

Führungskräfte sollten die Stärken und Belange ihrer Mitarbeiter kennen, um diese gezielt fördern zu können.

Allerdings kommt dies in meinen Augen erst im zweiten Schritt. Im ersten Schritt sollten sich die Führungskräfte erst einmal über ihre eigenen Stärken und Schwächen bewusst werden. Sie sollten Ihre persönlichen und die Werte des Unternehmens kennen und sich ihrer Ziele bewusst sein.

Viele vernachlässigen es mittlerweile, besser und effizienter mit den eigenen Ressourcen und der Zeit umzugehen. Für einen Changeprozess braucht es in erster Linie Energie.

Ich kann weder von mir selbst, noch von meinen Mitarbeitern verlangen, dass eine Veränderung eintritt wenn das jeweilige persönliche Energielevel dauerhaft unter 70% liegt. Wie du dein Energielevel positiv beeinflussen kannst, zeige ich dir in diesem Video .

Wenn du wirklich etwas verändern möchtest und bereit bist, dein Selbstbild kritisch zu hinterfragen und eine Führungskraft zu werden, die ihre Mitarbeiter wirklich gut führt, dann lass uns jetzt gemeinsam damit beginnen.