I decided to become a personal trainer in order to accompany people during their change processes. I want you to be comfortable in your own skin. For me, the „personal“ part is almost more important than the “trainer”. I totally focus on the person with whom I am going to spend the next hour. My intention is to motivate you in an optimum way. I will be by your side, I want you to have fun and to know that I am there for you. Last but not least to prevent your weaker self from taking control.

 

I believe that each and everyone of us wants to feel at home in his or her own body.



Success STORieS

"I spent ten years of regular training by myself, sometimes five days per week, without any reasonable results. Then I met Timo Call. For almost two years we have been working together on a regular basis. The training sessions are effective, entertaining, enjoyable and sometimes really hard ;) – an absolutely positive improvement for life!"
 

Kathie Kleff


"Training with "my" personal trainer Timo is not only simply great, but much more effective than training on my own or in exercise classes.

I am absolutely thrilled and always look forward to our training sessions. Timo is always with me, he corrects my position if necessary, he motivates me and cheers me on time and time again (I have never lifted so many weights as I do in training sessions with Timo).

We have been working out together on a regular basis for 3 months. Within this time period I lost 8 kg, built my muscles, and my entire body visibly changed and became much more defined.

I am deeply grateful to Timo and look forward to our future training sessions.

Thank you so much for your support!"

 

Claudia W.

 


"With Timo's help fighting my weaker self has really been fun for over 2 years now. Yet I still wonder how he alwasy makes me do one or two repetitions more than I would be able to do on my own."

 

Tobi W.


„With Timo’s help I lost 22.5 kg in 4 months. We were able to reduce my body fat from 37.5% to 29.8%, my chest circumference decreased by 12 cm to 124.5 cm and my waist by a whopping 21.5 cm to 123.5.

 

I am really, really proud, feel much better and know that my story does not end here.”

 

Eric L.


 

The 5-week project with Miri has come to an end. After 10 training sessions with personal trainer Timo and 1-2 interval trainings of 20 minutes each per week we attacked exactly the problem zones Miri bemoaned. The results are as follows:

 

 

  • Waist minus 6 cm (from 83.5 cm to 78.5 cm)
  • Bottom circumference minus 2 cm (from 95 cm to 93 cm)
  • Firmer arms
  • Firmer bottom + thighs
  • Stronger back + shoulder muscles

 


"In addition to martial arts I started with regular training sessions at the gym under Timo’s guidance who drew up a new training plan for me every 4-6 weeks.

 

The plans were always tailored to my individual needs and goals. This way, the training sessions to date have always been varied and great fun.

 

During our private training sessions Timo focused on a proper execution of the exercises and pushed me beyond my limits time and again – I asked him to. I always felt I was in good hands.

 

After approximately one half year I am now running a photo gallery and must admit that I never felt so fit, strong and healthy in all my life before!"

 

Konsti

 


Hi Timo,

 

I just wanted to thank you and Ben for your great coaching in the running meetup group!

 

All participants are really thrilled and absolutely want to continue – including myself. J

 

So again a huge thank-you to you guys!!!!!!

 

S. Macht

Project Manager Events & Sponsoring

BayWa AG

 


"Timo has a great stance and exudes calm. He is an excellent, competent trainer and no macho –which was particularly important to me!

 

The training sessions with Timo are really enjoyable, effective and motivating.

 

I am pleased with his demeanour and always look forward to our training sessions because they are so much fun.

 

I have achieved great results and feel fantastic!!!

 

I would always refer to him and recommend him.

 

Thank you for your support and kind regards.”

 

Malalei.

 

 



And this is me!

Timo Call - Personal Coach:

 

  • University degree in fitness management (DHfPG)
  • Personal Trainer (DHfPG)
  • Athletic Coach (Deutsche Trainer Akademie)
  • Functional Trainer (Deutsche Trainer Akademie)
  • Fascial Trainer (Deutsche Trainer Akademie)
  • Mental trainer sports (IST)
  • Stress management consultant (Wiblishauser-Seminare)
  • Nutrition consultant (DHfPG)
  • TRX – Instructor (Transatlantic Fitness)
  • Trainer for sport rehabilitation (DHfPG)
  • Occupational health management specialist (DHfPG)


Fitness- und Gesundheits-Blog

Gutscheine für Lauftraining

Gutschein für Lauftraining oder Laufstilanalyse in München

Nun sind sie endlich da - die neuen Gutscheine für dein Lauftraining in München. Verschenke zum Geburtstag oder zu Weihnachten mit diesen Gutscheinen Lauftrainingseinheiten oder eine Laufstilanalyse in München. Du hast Fragen dazu, dann melde dich gerne bei mir.


Be your-Greater-self

Dein 4 Tage Workshop, in dem es nur um dich geht. Lerne gelassener mit Stress umzugehen, die Zeit dafür zu verwenden, wofür du sie wirklich verwenden möchtest - damit du in einigen Jahren zurückblicken und sagen kannst, du hättest alles wieder ganz genau so gemacht. Gemeinsam finden wir deine wahren Prioritäten heraus - das,worauf es dir wirklich im Leben ankommt - und entfalten dein gesamtes Potenzial. Stressmanagement - Resilienz - Zielsetzungstraining und Fitness sind die Bausteine für dein ganzheitliches Konzept in exklusiver und entspannter Atmosphäre.


Laufen in Coronazeiten

Lauftraining in München für mehr Resilienz

Zeit - welch seltsames Konstrukt. Normalerweise rennt sie und was wir auch tun, wir kommen nicht hinterher. Wir können es noch so sehr versuchen, aber sie lässt sich nicht anhalten. Geschweige denn zurückdrehen.

Und plötzlich ist März 2020 und die Zeit scheint stillzustehen. Urplötzlich von einem Tag auf den anderen ist alles anders. Die Zeit steht still und reißt uns den Boden unter den Füßen weg. Die Zeit steht still und die Sehnsucht nach dem Danach wird wach. Die Zeit steht still und der Wunsch, dass sie endlich vergeht wird so laut wie nie zuvor. „Werd deinem Ruf gerecht, verdammt nochmal, heile alle Wunden du ach so tolle Zeit.“ Aber die Zeit steht still.

Stillstand. Da sind wir wahrlich nicht für gemacht. Das geht uns gegen den Strich. Stillstand liegt nicht in der Natur des Menschen. Im Gegenteil - wir müssen uns bewegen. Schon immer. In Urzeiten, um zu überleben. Heute, um zu leben.

Und gerade jetzt - in einer Zeit, in der alles stillsteht, die geprägt ist von Beschränkungen, wo wir einander nicht näher als 1,5 Meter kommen dürfen und die eigenen vier Wände nicht ohne triftigen Grund verlassen sollen - gerade jetzt, lohnt sich eine Rückbesinnung auf die erste Kunst des Menschen. Denn noch lange bevor die ersten Höhlenmalereien entstanden oder die ersten Rhythmen auf Holz getrommelt wurden, hat der Mensch die Kunst, den Atem, den Geist und die Muskeln zu einer extrem ökonomischen Fortbewegung über jegliches Terrain zu kombinieren, perfektioniert (so ähnlich steht‘s in Born to Run von Christopher McDougall)

Die Kunst zu Laufen steckt in jedem von uns. Sie ist so tief verankert, dass Stillstand uns physisch und psychisch ruhelos werden lässt. Die Gedanken kreisen wild umher, wir spielen die unterschiedlichsten Was-wäre-wenn-Szenarien durch, können nicht mehr ruhig sitzen. Unsere natürliche Reaktion auf den Stillstand ist die Habachtstellung. Adieu geliebte Entspannung, es lebe die Rastlosigkeit.

Das beste Mittel gegen diese Rastlosigkeit ist natürlich Laufen.

Und dabei meint natürlich selbstverständlich und selbstverständlich natürlich. Verabschiedet euch einfach mal von allen Zeitzielen und Paces, die euch im Kopf rumschwirren. Lasst die Kilos, die ihr durchs Laufen verlieren wollt, ruhig mal Kilos sein. Vergesst für einen Moment eure Statistiken auf Runtastic, Strava und Co.

Nutzt diese seltsame Zeit, um aufzuhören mit dem Kopf zu laufen.

Befreit euch aus eurem Gedankenkarussell und lauft einfach so, wie es die Evolution gedacht hat - mit den Sinnen und ohne Verstand. 

Die Rückkehr zum natürlichen Laufen ist ein behutsamer und entschleunigender Prozess an dessen Ende ein ganz neues Körpergefühl steht. Bist du am Anfang eines Laufs gedanklich noch beim Alltagsstress, bei der Arbeit oder beim letzten Streit, ist schon bald dein einziger Gedanke ein regelmäßiger 4/4-Takt - ob als Zahlen oder Töne ist wohl Typsache, so oder so hat dieser Takt einen leicht meditativen Charakter.

Und plötzlich zählt nicht mehr die Zeit, die du gelaufen bist - es zählt die Zeit, weil du gelaufen ist. 

Die Zeit steht still. Und sie hat uns den Boden unter den Füßen weggerissen. Aber wir können laufen und Schritt für Schritt den Boden wieder spüren.